söndag 19 oktober 2008

Amandas Playdate

Idag var Hasse hemma igen pga sin förkylning, det var bara en månads sen han sist låg däckad.Jag kunde ta bilen till flyktingkliniken, det var mycket trafik men jag hittade med hjälp av GPSen. Det tog 45 min att ta sig dit, men skönt att slippa ta tåg och taxi.
Det var över 50 patienter där och de kunde bara ta emot ungefär hälften. Jessica var inte där idag så jag fick försöka sortera själv. Vissa hade ju blivit hemskickade förra gången och de måste vi ju ta emot idag. De inhemska sjuksköterskorna som jaobbar där de får så dåligtbetalt att de ibland inte dyker upp och så kommer de några nya som inte riktigt vet vad de ska gör. idag blev det minst sagt rörigt men vi fick ihop det till slut.Sjuksköterskorna pratar ingen engelska så det är svårt att kommunicera.

På em behövde jag inte hämta Amanda för att hon skulle hem och leka hos en amerikansk tjej som bor lite utanför stan. Sydney heter hon. Hennes mamma skulle skjutsa hem Amanda sen. Hon fick en vägbeskrivning av mig och jag sa att Amanda hittar ju. Problemet var att när de kom till vårt område då sov Amanda och när de väckte henne då pratade hon svenska, men det löste sig till slut.De hade haft jättekul iallafall.
Farmor och jag var ut och shoppade lite och vi var även på IKEA en sväng.

Inga kommentarer: