torsdag 30 oktober 2008

Marknad i Pudu

Tog nya bilen idag till flyktingkliniken, när jag var en bit på väg så ringde Jessica och sa att den var stängd. Hon stod utanför och väntade, frågade om jag ville hitta på något annat istället. Jag fick en hel förmiddag med en egen guide, helt perfekt. Vi var till en marknad i Pudu, där det går mest lokala människor.Människorna var jättetrevliga och hejade och pratade.
De var en stor marknad med kött, fisk ,grönsaker m.m.


De hade levande höns som de slaktade, doppade sen i het vatten stoppade dem i en centrifug och snurrade ett tag sen tog de upp dem och då var alla fjädrar borta.Jag köpte en direkt och la på middagsbordet........(skoja bara)
Det fanns grodor, hundvalpar, akvariefiskar, katter, möss. Fiskar i massor, man bara säger hur man vill ha dem så fileár dom åt dig. Räkorna skalade de om man sa åt dem. Vi fortsatte runt i området och tittade, ena minuten lyxiga varuhus och nästa dessa marknader. De ser så smutsigt ut runt omkring men bla så kommer en del hotellrestauranger och köper sina råvaror därifrån så då måste det vara rätt ok.Jessica lurade på mig lite "blad" som jag ska steka och sen köpte vi färska nudlar. Hundvalparna fick vi lämna......

Hampus hade simtävling idag på em. Det gick skapligt bra tyckte han.Han fick en första plats men blev diskad för han satte inte bägge händerna i kaklet vid vändning i bröstsim. Det var lite synd, men ni känner ju honom han var glad ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svider i mitt djurvänshjärta! Skulle ha väldigt svårt för att besöka nångon sådan marknad. Kom nog hem med ett gäng hundvalpar, katter, grodor och ett gäng höns som jag räddade undan centrifugen.
Nicke skulle nog inte bli så glad, han vill ju inte ens spara 1 sketen hundvalp från vår egen planerade kull! En hund mer eller mindre spelar väl ingen roll?

Kram till Er alla från ett något kylslaget Sverige. +2,7 ute just nu. Brrr!