onsdag 8 oktober 2008

China town

Amanda har faddrar bland de äldre barnen och i måndags när de större barnen skulle intervjua de små så bad de Amanda berätta om sin familj:
Min mamma heter Marie och min bror heter Hampus. Min storasyster heter Emma och pappa kommer jag inte ihåg vad han heter.
Stackarn, hon blev nog lite stressad när hon ska svara på engelska så hon glömde bort det. Lite kul var det....

Idag har vi gjort China town, jag och farmor och farfar. Vi strövade omkring och de köpte lite presenter att ta med sig hem till Sverige. Innan vi for hem så åt vi lunch på central market. Det är inomhus så det blev lite svalare åt pensionärerna.
På eftermiddagen dags för svenska skolan för Hampus och simning för Amanda. Farmor och farfar gick hem till poolen.

Hasse fick en kaffemaskin i födelsedagspresent av sin mamma och pappa och igår skulle han glad i hågen prova att göra expresso. Bägaren som han skulle fylla med vatten tappade han så den gick sönder så det blev inget kaffe den kvällen men idag så kom han hem med en ny. Nu kunde farmor och farfar beställa vad de ville ha.

Inga kommentarer: