lördag 13 september 2008

The National Honor Society

Amanda fick vara hemma en dag till från skolan. Lite hostig bara men full fart är det på henne.
Hon fick vara hemma med Linda på fm, Ylva och jag var gick en sväng ner till plazan.
Vi provade ett ställe där hon brukar gå och få manikyr. Jag är inte så mycket för sånt där, det vet ni som känner mig men det är alltid kul att prova på.
Fick fick sitta i massagestolar och sen var det en tjej som gjorde manikyr och samtidigt skötte en annan om fötterna. Det tog över en timme och det kostade 200 kr. Man kände sig verkligen som en riktig lyxhustru.
På skolan har de någonting som kallas för The National Honor Society (NHS) som gör olika service projekt.De väljer in nya medlemmar varje år och då får ca 15 elever från varje grade 10-12 med de bästa medelbetygen möjligheten att vara med. Emma fick en inbjudan, jättekul .

På etermiddagen var Amanda bjuden på poolkalas hos Engla och Nicole i ett condo bredvid vårt.
Pizza, pajer och tårta med Ariel. Jättemysigt.

På kvällen så fick Christina igång sin skype så vi kunde diskutera vårt skolarbete som har dragit igång. Vi ska skriva uppsats, och ska försöka hitta artiklar om ett ämne som vi ska enas om. Det blir nog något om akutmottagningen, omvårdnad eller triage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Putte sa
Grattis igen Emma. Nu får jag hålla bägge tummarna. Det ska bli skönt att vila från spikandet. Du får skicka ett mejl till mommo och berätta vad ni pysslar med i NHS.

Anonym sa...

Hej Marie!
Jag önskar er lycka till med uppsatsen! Den senaste veckan har jag stött och blött och tvivlat, givit upp, tagit nya tag, sett en ände... fram och tillbaka. Jag ska skriva med en sjuksköterska från Hälsingland som jag var i grupp med förra året. Ska på prePM seminarium på fredag. Jag får se hur det känns då.
Ha det bra i värmen!
Benita