onsdag 17 september 2008

Sjuk make

Idag ligger maken däckad i förkylning. Han blev hemma från jobbet idag. Vi gick en långpromenad på morgonen vilket inte var så bra, han fick ligga hela dagen sen. Jobbade lite hemifrån gjorde han naturligtvis....
Fördelen med att han var hemma var ju att jag hade bil. Teresa och jag tog en tur till ett shoppingcenter och letade kinesiska skåp. Teresa ska köpa och ta med sig hem när de flyttar hem till jul.
Har även börjat leta present till min kära make som snart fyller gubbe...
Jag kan inte berätta vad jag letar efter eftersom han läser detta, (han säger att det är enda sättet att få veta vad jag gör på dagarna).
På eftermiddagen skypade jag och Christina igen för att bestämma ämnet till vår uppsats. Det måste vara klart till fredag.
På kvällen var det bokklubb. Vi var hem till Heidi som bor i Bangsar. Vi fick jättegod GI-mat som även verkar vara inne här.
Träffade en finlands svensk tjej som jobbar lite av och till här och hon tipsade mig om en läkare som kanske behövde lite hjälp på en flyktingmottagning.Det kanske vore något för mig.
När jag kom hem så hade en av mina bästa vänner från Sverige ringt så jag ringde upp och pratade en stund, så kul att höra rösten på henne.

Inga kommentarer: