lördag 20 december 2008

Jullov

Sista dagen i skolan innan jullovet. Alla barnen slutar 11.50 idag. Hampus var rejält ledsen när jag hämtade dem. Det var två till elever förutom Erik som ska flytta. Det blev lite jobbigt. Det är jobbigt här med alla avsked, folk är här några år sen flyttar de hem eller till något annat land. Barnen får byta kompisar ofta.
Emma fick en avskedspresent av kompisarna och fíck tillbaka några av hennes exams innan hon slutade. Det mesta hade gått jättebra, så hon var nöjd.
Vi åt lite lunch och Emma drog iväg på bio med sina kompisar. Vi tog bilen och åkte in till Hasses jobb i tornen. Det var första gången jag skulle köra dit och parkera under dem.
Vi körde 2 varv runt tornen innan vi hittade ner i garaget. Hade jag lyssnat på min son från början så hade det gått lite fortare. Mamma nu gör du en u-turn här och så svänger du här, ja sen var vi nere i garaget. Han har ett väldigt bra lokalsinne min son, vilket han inte fått av sin mor.
Mamma och pappa klagade inte, de fick se mosken på en fredag, med dubbelparkerde bilar utanför och knäböjda muslimer ända ute på trappan.De fick också tillslut komma upp och se Hasses kontor på 47 våningen. Det är faktiskt en upplevelse.
Mamma och jag var sen kvar och shoppade lite och grabbarna och Amanda åkte hem.
På kvällen var det bartömning med Teresa och Lalle vid poolen, kan säga att det inte gick något vidare med det. Alla var jättetrötta, barnen somnade nere vid poolen.

1 kommentar:

Jane sa...

Hälsa Hampe att alla hans polare från Sverige kommer att finnas på plats när ni kommer hem för gott.
Kram och ha en God Jul! Det ska bli sååååå roligt att få träffa er igen snart!
Jane