måndag 15 december 2008

Lucia


Idag fredag var det lucia på skolan. De hade två föreställningar på fm. De var jätteduktiga men andra föreställningen var det lite oroligt i ledet framförallt där vår dotter stod. Hon och närmaste tjejen började gunga med i musiken. De äldre barnen runt omkring sa till flera gånger men tillslut så gungade de med lite istället. Hon har lite för mycket disco i kroppen vår dotter, detta gick lite för långsamt.
Emma började sin exam-vecka idag. Hon har prov i alla ämnen fram till torsdag nästa vecka, idag gick hon bara 2 timmar och hade prov i historia. Sista rycket nu inför hemresan.
Mamma och pappa och jag tog bilen upp till det nya området Solaris, där vi åt lite lunch. Jag lämnade sen in dem för lite renovering på ett spa. Själv åkte jag hem för att ta min dotter till Elsas avskedskalas. Hon hade bjudit några tjejer till poolen på lite kladdkaka och bullar.
Alla elever i Hampus klass åkte in till pavillion, ett köpcentra inne i staden, för att sjunga med skolkören.Bussen gick direkt efter skolan, så jag var bara ner med lite matsäck först. De kom inte tillbaka förrän halv 8 och då gick bussen till nästa luciframträdande. De sjöng på Masbas (malaysian skandinavian buisness association) middag på Hilton hotel. Både jag och Hasse var där.
Hasse hade bjudit hela styrkan på jobbet och jag tjatade till mig att jag skulle få följa med. Det var julbord, med en svensk kock som lagat maten. Köttbullarna smakade faktiskt riktigt bra, det fanns det mesta som tex janssons temptation. Det man inte kunde hitta var julskinka.De flesta från Hasses jobb hade inte smakat svensk mat förr, men jag tror de var ganska nöjda. Trots att knäckebrödet var för hårt och att man bredde gravlaxsåsen på mackan. Det var inte så lätt att veta vad som hörde till vad.
De hade utlottning av jättefina priser, 3 syntronic anställda vann, bla en kamera och en resa till perhentian ( en ö på västkusten).Det var inte helt fel. En av Ericsson fruarna vann en Nokia telefon och sen var den kvällen förstörd. Högsta priset var en resa till Singpore för att deltaga i en seglingstävling, Ocean race. Jättetrevlig fest var det och lucia tåget var väldigt uppskattat.

Inga kommentarer: