tisdag 23 december 2008

Uppesittar kväll


(fotograf Emma Molin)
Kvällen före julafton. Vi har lyckats fått ordning på alla paket, de ligger nu under granen. Lite julstämning kanske vi har nu när det är kväll och mörkt. Vi har haft lite uppesittar kväll utan bingo lotto, men det gick bra ändå. Julskinkan är griljerad och barnens strumpor är fyllda med julgodis. Vi har slagit in presenter för fullt, man får inget inslaget i affärerna här. Nu är det två presenter kvar att slå in och papperet är slut.
Farmor och farfar hade skickat paket från Sverige och idag när vi packade upp det så hittade jag ett som var till mig som vi fick öppna bums. Det innehöll lite filmer, bla några svenska. Jätte kul. Tack!!
Det har varit en strålande dag med klarblå himmel så vi har tillbringat hela dagen vid poolen. Vi låg på solstolarna och tittade på när japanerna hade julfest. De spelade jingle bells och barnen sprang omkring i tomteluvor. Lite konstigt är det allt.Mamma och pappa är nöjda tror jag, börjar bli bruna som pepparkakor nu.
Mamma och pappa har lämnat sin hund på hundpensionat i Åbyggeby, de fick ett mail från Gollie idag att hon hade det bra och trivdes med de andra hundarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser underbart härligt ut; att gå i pikini dagen före julafton... är bara liiiite avundsjuk på Dig, Kerstin... men bara lite!
Krama Din söta dotter och Dina barnbarn från mig - jag förstår att de trivs! Duktiga simmare är de också - de går i släktens fotspår!
Kramar från Sussie