tisdag 3 februari 2009

Skoldag

Nu är vi igång med vardagen. Almanackan fyller på sig med aktiviteter. Nästa vecka är det olika teman i skolan bla ska de vara utklädda till tigrar en dag. Hur vi nu ska lösa det??Någon som har en tigerdräkt som ligger och skräpar vänligen skicka den till oss
Båda Amanda och Hampus tyckte att det var roligt att gå iväg idag tror jag.
När vi kom till Amandas klass kastade sig tjejerna över henne och var jätteglada. Fröken sa att de hade väntat på henne i flera dagar.
"After school aktivites" började direkt idag, Amanda har jag anmält till music and movements och fun fun fun. Idag var det music and movements, dans och sång. Det är så smidigt att fröken följer med dem till de klassrum där aktiviteterna är så man behöver inte hämta barnen förrän efteråt. Hon var helt slut och alldeles svettig när jag hämtade henne, men hur glad som helst.
Hampus var lite moloken när han kom hem, han hade saknat Erik idag. Jag har inte pratat svenska på hela dagen idag sa han.
Jag följde med Lotta på pilates idag. Det var kanske lite lugnt för mig men jag ska ge det några gånger. Det är nog bra att varva med annan träning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Putte säger:
Nu har magsjukan hälsat på i Furuvik. Nu får tonårsmorfar ta över. Föräldrar blogg, hoppas FRA fungerar? Kl är 8.00 på morgonen och tonåringen sover. Skall en tonåring ha frukost?Det ar Hundbajs på hallen hoppas tonåringen kan hjälpa mig att ta rätt på detta, jag har svårt. Håll tummarna hon vaknar snart.
PS skicka hit lite värme DS