onsdag 22 april 2009

Mera orm

Imorse haffades jag av ett gäng tjejer som skulle ut och gå en tur i skogen. Jag har varit där och gått och sprungit tidigare. Idag dök det upp en nästan 2 meter lång orm på vägen alldeles intill mig. Jag flög in i tjejen som gick bredvid mig, det värsta var att den inte var ett dugg rädd heller fastän jag skrek rätt ut. Den ringlade längs med vägen mot de andra tjejerna som gick bakom sen smet den lugnt in i skogen. Riktigt otäckt, man funderar över vad man skulle göra om man blir biten när man är sådär ute i skogen.
Det har varit lite väl mycket orm nu på sista tiden. Det var ju inte länge sen Amanda träffade en kobra på väg till lekplatsen hos en kompis. Hasse blev påmind om detta igår när de läste saga. Amanda hade med sig en djurbok hem och när ormarna dök upp så pekade hon på en kobra och sa "men pappa där är ju ormen vi såg". Hasse hade nog inte riktigt trott på det förut men blev lite skärrad när han tänkte på vad som kunde hänt.
Linda, Maria och jag åkte till Batucaves och sen till Frim för att promenera. Linda och jag gick och skrämde upp varann, så tillslut fick Maria gå först med en stor pinne och slå i marken för att alla krälande varelser skulle försvinna.
På kvällen var det bokklubb, det var jag och Anki som stod för maten den här gången.

1 kommentar:

Jane sa...

Flytta hem omedelbart!!