torsdag 19 mars 2009

Bihåleinflammation och Vasa

Jag har gått och dragit på huvudvärk och örvärk i över en veckas tid nu, och inatt vaknade jag av att jag hade ont så jag var tvungen att gå ner till doktorn. Övertygad om att de inte skulle hitta något. Doktorn där tyckte att jag var öm över bihålorna så hon skíckade iväg mig till Pantai medical center för röntgen. Fick göra röntgen direkt och åkte sen tillbaka hit med svaret. Hur smidigt som helst. De tjusiga bilderna på min skalle visade att jag hade bihåleinflammation? på höger sida så nu är det penicillin och vila? som gäller.

Känns som vår uppsats börjar bli någorlunda klar nu, tycker att vi har jobbat hur länge som helst med den. Nu väntar vi på lite feedback från vår handledare så att vi sen kan avsluta.
Onsdag betyder ju svenska skolan. Lottas svärfar kom och visade en film och pratade om skeppet Vasa. Det var jätteintressant. Bosse berättade hur kännt skeppet är över hela världen och att de har mer än 1000000 besöker varje år. Barnen var verkligen intresserade och frågade massor. En tjej var lite rolig för hon sa
- Om det är så kännt, varför visste inte jag om att det fanns?
Det var nog en del barn som gick hem till sina föräldrar och talade om vad de ska göra i sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig!