måndag 9 mars 2009

Snake temple

Nästa morgon ( måndag) efter frukost begav vi oss till georgetown, men ingen av oss var upplagda för detta så vi tyckte inte att det var någon höjdare.
Är nog väldigt mysigt på kvällen med alla restauranger vid havet.
Vi for vidare till ett kinesiskt ormtempel.
Där låg det ormar fritt i templet. Jag var övertygade om att det var konstgjorda men det såg vi sen att det inte var.
Jag frågade hur det kunde ligga så stilla mitt bla allt folk, det var pga de har sin sovperiod på dagen. Men inte vet jag vilket piller de fått, man tycker att de skulle vilja ligga i lugn och ro och sova på något mörkt ställe.



Vi kunde sen betala och gå in på ett litet ställe som hade massor av ormar i burar. Ormen nedan är 8 meter lång och har precis ätit kycling till lunch. Den får mat en gång i veckan.
Vi fick även klappa en guwana ödla. Det som förvånar en när man är på sådana här ställen är att alla är så vänliga, och hjälpsamma, öppnar burar och visar och berättar.

Ok barn ,vad var bäst med denna resa då?
Amanda svarade snabbt: att vi hade tv i bilen.



1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid lika klok, det är min syster det.