torsdag 27 augusti 2009

Coffemornings

2 coffeamornings idag. Först med Amandas klass där alla mammor träffas och planerar för terminen.Vi som föräldrar blir väldigt engagerade i skolan här. Det är för det första massor av helgdagar som ska firas. Vi har en lång lista på dessa och sen får man skriva upp sig på den man vill vara med och ordna. Förra året hjälpte jag till vid påsk och lucia. Om vi hinner så ska jag vara med på lucia i år också. Den första helgdagen är nu på måndag, Merdeka day, då Malaysia firar sin självständighetsdag.
Just nu pågår ramadan här, fastemånaden för muslimerna. Under ramadan är alla vuxna friska muslimer skyldiga att från gryning till skymning avhålla sig från mat och dryck. De äter tidigt på morgonen och sent på kvälen, de får inte ens dricka vatten under dagen. De har riktigs buffer på kvällarna då de äter.
Senare var det dags för Sweas första välkomst coffemorning, vi i styrelsen var med och presenterade oss. Vi informerade om Swea och lite om höstens aktiviteter. På eftermiddagen var jag och handlade innan jag hämtade Amanda från skolan.
Kvällen ägnades åt terminens första förädrarmöte. Nu när Hampus är i middleschool så har han ju flera lärare så de gör upp ett program för alla föräldrar där man får springa runt och träffa lärarna i 10 min sen iväg till nästa.
Det var ett riktigt oväder under em och kvällen så det hade ramlat ett stort träd i poolen som de nog får lite jobb med att få därifrån.

Inga kommentarer: