onsdag 12 augusti 2009

Hockey för Danne

Emma och våra gäster sover ju halva dagen så idag så gick jag iväg själv med ett par tjejer och käkade lunch. Det var kul att träffas igen. Det blev Marmelade som vanlig och en avocadosallad. Den har man saknat i sommar.
På em hade jag lovat att vi skulle ta oss in till China town men det drog ihop sig till ett rejält regnväder så att vi valde att åka in till tornen istället. Det blev lite shopping och tjejerna gick sen på bio. Hampus hade blodsocker på noll så han var inte så munter, det är inte lätt med för lite sömn, ny skolgång och för lite mat. Subway gjorde susen och han blev piggare direkt.
På vägen ut ur KLCC garaget så dyker Hasse upp alldeles framför oss. Helt otroligt i detta jätte stora garage. Full eftermiddags trafik och jag hittar inte så bra utan GPS, så jag tänkte va bra då hänger jag på honom hem, smidigt. Men var gör då min idiot till man , han kryssar fram och tillbaka mellan bilarna i köerna och vi tappar ju bort honom till slut och kör fel såklart. Efter en stund så ringer han och frågar var vi tog vägen, då är han redan hemma och gottar sig åt att han var före oss med hästlängder. Snacka om tävlingsinstinkt. Tacka vet jag en lugn mamma bakom ratten som tar allt som de kommer och inte hetsar upp sig......
När vi kom hem så väntade Linda med en härlig middag och äppelkaka, det är inte klokt vad bra vi har det.
På kvällen var det dags för Danne att gå på isen i KL, lite nervöst var det nog. Enligt rapporten som jag fick så gick det alldeles lysande.


Inga kommentarer: