fredag 7 augusti 2009

Fredag

Fortfarande trötta och slitna av jetlagen. Hasse och jag hade en överenskommelse att gå upp med barnen en varsin morgon, idag var det Hasses tur, men kl 7 var det någon som sov väldigt skönt idag. Jag kände mitt ansvar som mor och pallrade mig upp.
Barnen börjar kl 8.30 så jag var med dem ner till skolan och lämnade dem. Tempkollen av alla föräldrar och barn har gått skapligt smidigt. Lärarna står i breezeway på morgonen och hjälper till. Vi gick igenom idag med.
Gymmet nästa, det var tungt att komma igång igen men skönt efteråt. När jag kom upp så var hela sällskapet på benen. Ungdomarna satt i soffan och halvsov, Hasse hade kört upp dem för att lägenheten var full med hantverkare som lagade varmvattenberedare och servade luftkonditioneringen.
Amanda slutade vid lunch så jag hämtade henne och var sen hem och åt lunch. Danne och Hasse åkte till golfen för att slå lite medan tjejerna badade. Grabbarna hängde på när Hampus slutade kl 3.



Ikväll är det hockey igen. Danne är med, få se om han kommer ut på isen eller hur det blir.

5 kommentarer:

Jane sa...

Jaha..honom går det ingen nöd på ser jag!
Det är väl din tur till en riktig sovmorgon i helgen Marie?
Tack för att ni givit Danne den här möjligheten till ett riktigt äventyr. Kram från ett soligt och varmt Sverige.

Anonym sa...

Putte sa
Tungt lämna grannarna. Läste i GD att det skall öppna köttbutik i åbyggeby konstigt äta upp grannarna.I våran pool är det 22 grader kors i taket badade igår.
Håll tummarna i natt skall Nora sova över.
Ha det.

Anonym sa...

Jane klicka bort hemligheten bakom ditt fotografi. Vatje gång man skall läse kommentarerna så får man en fråga om att titta på dig.

Jane sa...

Jaha..hur gör man då?

Jane sa...

Nu kanske...