tisdag 15 september 2009

Bortbogserad bil

Imorse tog jag bilen till gymmet ( inte det på vårt condo då, utan det i Sri Hartamas) för att jag skulle åka och handla efteråt. När jag kommer ut står det 5 karlar och tittar speciellt på min bil. När jag kommer fram så frågar han om det är min bil och talar om att banken tänker ta tillbaka den för att den har inte betalats på ett år. Det kör fram en stor bogserbil och börjar haka fast bilen. Kan säga att jag får lite panik .
Han visade mig ett dokument där det stod ett annat namn än vårt som hyrtagare.Där stod det att banken kräver 20000 RM som inte är betalt.
De visade sig att dessa karlar var indrivare åt banken, åker tydligen runt och letar upp bilar och sen ser till att de fraktas bort.
Ni kan ju tänka er mig med 5 karlar runt mig som knappt pratar engelska som bara säger: no payment, lah. Ringde Hasse som får prata med den enda av killarna som talar engelska. Jag fick kvicka mig att plocka ur våra grejer ur bilen för att de inte skulle följa med, för de bara drog iväg med bilen medan han pratade med Hasse. De skulle köra den till en polisstation i närheten sa de.
Där stod jag med bilstol och väskor på trottarkanten och såg nog ganska dum ut. Hasse hade sagt åt dem att köra mig hem men det kände jag inte riktigt för så jag gick hem.
Det var ju tur att jag kom när jag kom annars hade bilen varit borta och jag skulle inte haft en aning om var den var.
Min snälla man kom hem till lunch för att ta hand om sin lite omskakade hustru.
Han som vi hyr av pratade med Hasse och sa förlåt tusen gånger och sa att han skulle gå till banken och ordna detta under eftermiddagen. Vi sitter fortfarande och väntar på ersättningsbilen som han har lovat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tog dom inte kreditkort

Anonym sa...

Marie
Det var möjligen inte en Peugot - svart.
Farfar

Eva Liner sa...

Men gud!!!! Det här har jag misat i all sjukdomsbestyr. Helt otroligt att banken har indrivare på det sättet, låter lite öststaterna och maffiabetonat.