onsdag 30 september 2009

Jordbävning

Äntligen en ny bil i garaget. Fick åka in och hämta den i stan i förrgår. En likadan som tidigare fast en silvergrå. Tydligen en lånebil tills han får in den vi ska ha...
De andra nissarna har ringt och vill ha nycklarna till den gamla bilen... come and get them.....
Hör att det börjar bli riktig höst hemma nu, lite kallt på morgnar och kvällar. Här märks det att regnsäsongen är igång. Regnar en skvätt varje dag nästan, välbehövligt, men det är rejält varmt.Man vill helst vara inne.
Hampus har åkt iväg på Malaysian study resa till Melacka idag. Kommer tillbaka på fredag. De ska vara borta 2 nätter. Alla elever från grade 6 till 12 ska åka fast till olika ställen. Det blir säkert jättekul. Funderade på att gå och vinka av honom vid bussen imorse... men nej det skulle inte blivit särskílt populärt.
Gjorde mitt sista pass med personliga tränaren igår och jag kan säga att det är lite svårt att gå idag. Hon pressade mig rejält igår antagligen för att jag skulle se att jag behövde fler pass med henne.... men nu är det upp till mig själv.

Lite läskigt.. precis när jag sitter och skriver detta så kände jag precis som att jag fick någon konstig slags kortvarig yrsel, rummet liksom rörde sig lite. Det visade sig att det varit en jordbävning på Sumatra och det skakade om vårt 27 våningar höga hus här i KL, vilka krafter. Det känns lite läskigt när man är på 22 våningen.

1 kommentar:

Jane sa...

Tack gode gud att ni landar i Svedala om några månader!!! Håll er på markplan tills dess...
Här hemma är hösten underbar och jag kan lova att Du, Marie har trivts som fisken i vattnet i Åbyggebyskogarna med Salsa i hälarna. Ekorrhjulet är i gång med skola, läxor och träningar så det är precis som det ska vara. Kramar Jane & Danne