söndag 13 september 2009

Lördag

Imorse sov vi lite längre och sen drog vi iväg till sjön, Hampe och jag sprang ett varv och Amanda cyklade. Det är 3,5 km och Amanda var helt slut efteråt men kämpade på bra uppför backarna. Jag får hålla i henne lite i nedförs backarna för här har hon ingen fotbroms på cykeln, bara handbroms.


Det här en "massageväg" för fötterna. Rekommenderas ej att springa på, gör så ont i fötterna.

Vi hittade en jättefin lekpark därute som Amanda lekte i medan vi fikade.



Det fanns ocskå ett "utegym" som vi provade.


Vi gick sen ner till torget och åt lite lunch och Hampe cyklade sen hem till Hjalle för att var där resten av kvällen och natten. Amanda och jag spelade tv-spel så vi var helt slut, det var tennis, bowling och golf m.m. På kvällen drog jag, Lotta, Joanne och Anki in till stan för att äta mat och prata skit. Vi var på Star Hill galleria vilket ligger i ett hotell inne i stan. Där var det stor säkerhetskontroll pga att det var hotell i samma kedja som bombats i Jakarta. Det pep i varje handväska när vi gick förbi men det blev ingen större affär av det.
Det var riktigt trevligt och vi var inte hemma förrän vid 1 tiden och då var Amanda och Felicia fortfarande vakna. Det var 2 trötta barn som mötte oss i dörren.

Hasse då, jag vet inte om han fått någon fisk men Fredrik hade fått, fick ett sms om att allt var bra. Det mesta var felstavat så jag vet inte om han tullat för mycket på ölen.....





2 kommentarer:

Anonym sa...

Putte sade
Måste få berätta att Ikea lives forever.
Våra bruna korgstolar (Ikea) som vi hade på verandan, kastade vi på återvinningen i Gävle. När Maria och jag senare besökte återvinningen så satt personalen utanför sitt kontor i 4 st sköna bruna korgstolar. Kul att de kom till andvändning. Ni som besöker återvinningen veva ner rutan och fråga om de sitter skönt. Ni kan lägga till att när de behöver klä om sitsarna så kan de ringa hem till Kerstin.

Anonym sa...

Apropå öl
Två kompisar sitter och metar i en roddbåt. Ingen fisk bara tråkigt. Helt plötsligt dyker anden upp och erbjuder en önskan för att lätta upp stämmningen. Ena kompisen önskar snabbt fyll sjön med öl. Och vips hela sjön bubblar av öl. Den andre kompisen: Du är väl ett jävla nöt vad fan skall vi nu pissa. Hasse ha en trevlig fisketur.