torsdag 3 september 2009

Fotboll och hockey




Fotbollsmatch med skollaget direkt efter skolan idag för Hampus. Det spelade mot ISKL en annan internationell skola som ligger en bit härifrån. Regnet höll sig borta fast det hängde i luften och grabbarna kunde lätt vinna med 6-1. Innan matchen var slut var Amanda och jag tvungen att springa hem och packa hockeygrejerna och göra lite matsäck åt grabbarna. Hockeyturneringen fortsätter ikväll med flera matcher.

Själv hade jag inget inplanerat idag. Tog en vilodag från träningen också.
Här kan jag själv styra mycket över min egen tid som jag inte kunde göra i Sverige när jag jobbade. Jag tror inte att man uppskattar det riktigt förrän man kommer hem sen och märker hur bra man haft det. Det gäller nu att ta vara på tiden som är kvar, ska försöka i allafall.
Nu ligger Amanda i badet och vi ska snart gå och läsa saga, vi orkar nog inte vara uppe och höra hur det gick i matcherna.
Visar lite testbilder som jag tagit med min nya kamera, man kan ta bort färger innan man tar bilderna. Det var lite kul tycker jag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Putte sa
Marie du lever som en pensionär. Men om man tänker efter så har inte vi tid med en timmes lunch.
Carpie diem.

Anonym sa...

Om du tar bort rödfärg blir vinglaset tomt?