torsdag 3 september 2009

Lös tand

Den största nyheten här i Mont Kiara idag är, enligt min dotter, att hennes ena framtand är lös. Som hon har väntat på detta, den är lite "viggely" som hon kallar det. Flera av hennes kamrater har tappat några framtänder, så hon tyckte verkligen att det var dags nu.
Hampus har ett digert program framför sig detta veckoslut. En turnering i hockeyn började ikväll. De kommer lag från bla Singapore och Hong Kong tror jag. Hampus spelar med i 3 lag varav ett spelade mot landslaget iväll, det blev förstås stor stryk. Hoppas det går bättre imorgon.
Hasse är helt slut på dagarna nu, han har börjat med utvecklingsamtal med sina anställda. Det är verkligen energikrävande och när han kommer hem så är det flera andra som vill ha uppmärksamhet. Det är inte lätt att vara alla till lags.
Själv hade jag min första eget planerade svenska lektion idag. Det var lite nervöst men det gick väl skapligt. Vi har besämt att vi planerar 2 lektioner åt gången , jag och Irene.
Vi pratade om skiljetecken bla och det är lite kul för de får ju naturligtvis lära sig detta i skolan här men de har ju inga svenska namn för det.

Inga kommentarer: