söndag 29 november 2009

1:a advent

Vilken otrolig julstämning vi har här nu. Släcker man ner och tänder lite ljus så kanske, kanske man kan tänka sig att det snart är jul, eller inte...

Barnen serverade frukost idag, vilken lyx, det är man inte bortskämd med. Röjde upp lite i lägenheten innan det var dags för advenstfika vid poolen. Hasse och Hampus hämtade en svensk kollega till Hasse så att han kunde vara med.
Det serverades glögg, pepparkakor, lussebullar och julmust (tack IKEA), kaffe och saft. Vi vuxna fikade och barnen badade i flera timmar trots att det spöregnade ett tag.
Ikväll blev det ingen hockey, Hampus har ont i halsen och lite feber, hoppas han kryar på sig tills imorgon.
Amanda är så "excited" som hon säger, för imorgon ska de har sin julshow för barnen i skolan, de har tränat och tränat i flera veckor och nu är det äntligen dags. Vi föräldrar ska få se den på tisdag, det ska bli spännande....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Putte sade
Önskar att man kunde se julshowen, hoppas du filmar Marie. Man önskar att det var samma aktivtet i dom svenska skolorna, att skolan aktiverar våra barn är inte helt fel.
Vi längtar.
Välkommen hem.
Vi har inte berättat för Salsa.
Men jag är övertygad om att on blir glad.
Vi har i alla fall + 6 grader

Anonym sa...

Hej hamnade i din blogg av en ren slump. jag och min fästman tänkte åka till Malaysia som smekmånad, eftersom du bor där undrar jag om du kan maila mig lite saker och tänka på, vi vill både ha lugnet och de fina stränderna , djungel och samtidigt vara nära storstaden, vart ska man då bo ? tacksam för ditt svar/Berri
marabooou@hotmail.com du kan maila ditt