fredag 27 november 2009

Lite julstök

Idag är det fredag och public holiday så alla var lediga. Amanda och jag bakade lussebullar och gjorde egen glögg. Hade haft kryddor som dragit över natten i lite sprit så köket doftade så gott på morgonen. Gällde att snabbt frysa in bullarna så att de ska räcka till söndag och första advent.


Vi plockade fram lite adventsljusstakar m.m så att vi ska få lite julstämning i huset. Hade inte tänkt att sätta upp några julstjärnor i fönstren men gjorde det i alla fall, det är ju några veckor kvar i allafall tills jag ska packa ner dem.
Hasse och jag var på gymmet på eftermiddagen och sen var det hockey som vanligt. Amanda och jag var hem till Lotta en snabbis på kvällen.

1 kommentar:

Din dotter sa...

du förstår inte hur mycket jag längtar efter dina lussebullar!! Efter alla dessa år så har jag inte förstått hur goda dom är. Jag har längtat nu i ett år efter lussebullar och så när man väl fick några så höll de verkligen inte din standard och då blev man en aning missnöjd. Du är verkligen jätteduktig på att baka!