onsdag 21 maj 2008

Onsdagen den 21 maj

Grattis farmor på födelsedagen.

Vi fick besked idag att Emma inte behöver ta igen all matte till hösten, hon har ju försökt att komma ikapp och skulle först behöva läsa i sommar men nu slipper hon det. Det blir en överraskning som heter duga åt henne idag när hon kommer hem.
Ikväll har det bjudit in alla elever som varit med i skollaget i någon sport till middag på skolan, så Emma ska dit. De delar ut priser och utnämningar till de bästa atleterna. Väldigt amerikanskt. Det är väldigt priviligerat om man är bra i någon sport.
Hasse har haft ett möte idag med ett lokalt företag som vill ha hjälp med lite ny teknik. Ett företag som har gott om pengar och kontakter i parlamentet. På fredag ska han ha möte med dem igen och då ska en en minister från parlamentet delta. Lite spännande.

Hampus ska ju välja instrument till hösten, han har valt trummor.Idag fick han provspela inför klassen, det är så många som valt trummor så de ska ta ut dem som har bäst taktkänsla.Vi får väl se hur det går.
På svenskan håller de på med nationella proven. Nu är det bara en gång kvar sen är det skolavslutning.

Imorgon är det dags för Vårruset hemma i Sverige har jag hört. LYCKA TILL !! speciellt till det nyvakna nattgänget!
Jag går till gymmet och springer på bandet jag, jag meddelar min tid senare.

5 kommentarer:

Linda sa...

Hej Marie!
Jag har varit besökare av din blogg ett tag. Anledningen är att jag och min man är på g till KL. Skulle vilja ha lite tips inför vår tittresa. Vi åker den 8 juni. Ska ha bebis i oktober så jag ska stanna hemma tills allt känns ok efter födseln. Min man åker dock tidigare. Vi ska titta på boende i Mont Kaira. Något speciellt vi ska tänka på?? Maila mig på linda.nord@montenova.se Tack!! //Linda

Anonym sa...

Tack för presenten. Nu får Sörenstam passa sig för nu kommer en stjärna, eller ska hon huka sig hmmmmmmmmmmm?? Det ska i alla fall bli jättekul med nya klubbor. Nu ska vi fika o äta jordgubstårta.

Anonym sa...

Putte igen
Hampus spelar ishockey med höjdare,
Skall Hampus förstärka Malaysian ishockey laget
Hasse får kontakter med parlamentet
Marie ingår i katastrof beredskapen
Emma plockar fina betyg i skolan och simmar med skollaget.
Nätverket börjar växa hur skall det här sluta.
Ja vi är glada att snart få se er, skall bli kul att skicka med Hampus när mormor skall handla H&M.
Nils Hampus prutmetoder i China Town kanske går hem där.
Nu är det bara 13 dagar.
Salsa längtar hon måste gå kopplad nu. Löptid?

Anonym sa...

Hej familjen!
Längesen jag tittade in hos er nu..vilka underbara saker ni får vara med om, och vad duktiga ni är i alla situationer!
Kul att ni snart kommer hem, hoppas vi hinner ses då!
Här hemma händer inte mycket nytt,vann 1000:- på Team Sportia på Vårruset igår i alla fall! :)
Många kramar från ett kyligt vårväder hemma i Gävle. Mia med familj

Anonym sa...

Hej Marie!
Det gick väl si och så med springtiden. Man fick inga tider så det är svårt att säga om vi vann, eventuellt var det andra som sprang snabbare. Huvudsaken att man har kul och det hade vi! Det var soligt och inte allt för kallt. Vad fick du för tid?
13 dagar kvar läste jag. Oj vad det närmar sig. Välkommen hem till Sverige /Benita