lördag 9 augusti 2008

Sommarlov

Tidsomställningen är ett kapitel för sig, vi vaknade kl 4.30 dagen därpå, så vid 8 tiden hade Amanda och jag varit ute med Salsa (vår labbe), gjort rabarberkräm och duschat och ätit frukost.
Hasse var kvar två veckor till i KL och kom hem till midsommar. Han tyckte att det var rejält tomt när vi åkte.Karlarna som var kvar hade herrmiddagar här när fruarna lämnat KL. De grillade fläskkött på en "muslimsk grill" och sen var den grillen förstörd. Det var skönt att få hem honom efter 2 veckor.

De första dagarna var vi som sagt uppe tidigt om morgnarna och väntade på att alla andra skulle vakna, sen for vi runt och hälsade på alla.
Skönt att kunna åka hem till mamma och pappa igen och sitta ute och prata och fika på gården i Furuvik.
Syrran har byggt hus i Furuvik under våren, inte långt från mamma och pappa.Hjälpte till att bära lite flyttlådor, vissa var för tjocka för det.

Emma jobbade på Syntronic i två veckor och sen har hon tillbringat sommaren mest med sina kompisar.

Hampus flyttade som sagt in i Forsby hos familjen Larsson, och bästa kompisen Danne, och allt blev som det ska vara igen. Han tillbringade en vecka på Läkerol arena också på hockeyläger.


Vi var på Åbyggeby dagis och hälsade på, det hade Amanda sett fram emot, vi hade tur att de flesta av Amandas fröknar och kompisar var där.


Kompisarna hade inte glömt henne.
Jag hade lovat henne ett till 4 års kalas med hennes svenska vänner när vi kom till Sverige så hon bjöd några av sina vänner på det.De hade jätte mysigt. Själv hade jag lyckats hävt i mig cocilana för min hosta på fastande mage på morgonen så jag låg och kräktes lagom till att alla barnen skulle komma, änglarna mormor och Anna ryckte in och hjälpte till med fika och lekar.

Jag började jobba igen på akuten, det var super kul att träffa alla arbetskamrater igen. In i hetluften på en gång. Fullt upp att göra. Amanda fick var hos mormor och morfar de dagar jag jobbade tills Hasse kom hem.
Tjejerna hade ordnat en liten fest hemma hos Lotta några dagar efter det att jag kom hem. Tack snälla ni, det värmde. Jag fick bla en Sverige tröja att ha på när hemlängtan blir stor.



Vi fick fint besök från "down under" i sommar också, det var pappas bror från Australien som hälsade på i en månad. Det var så kul att se honom igen.


Största händelsen i sommar var nog att lillasyster fick en liten Nora. Jag jobbade samma kväll så jag fick se henne bara några timmar gammal. Helt underbar!!



Midsommar firade vi på Gräsö , med dans runt midsommarstång, jordgubbstårta med myror i, grillning, femkamp, båtåkning m.m.Faktiskt var det strålande väder.


Vi var en vecka på Gräsö lite senare på sommaren också, hade lite bad och båtväder då. Hampus hade Danne med sig för Emma var i Stockholm med Louise och vaktade 2 katter.

I början på juli hade vi en 80 års fest. Strålande sol och grillning med massa goda vänner.


Hasse och jag åkte till Helags fjällena några dagar med våra grannar, Malin och Mange. Otroligt vackert väder hade vi. Varmt och skönt. God mat trots att det mesta lagades på spritkök.Myggigt var det framför allt första kvällen. Mange såg ut som om alla myggen satsat allt på honom.Vi gick i fyra dagar så det blev lite blåsor på fötterna hos en del. Vi tjejer levde riktigt vildmarksliv medan grabbarna fuskade med dusch och bastu.


Sista helgen på Sommarlovet var Hampus på fotbollscup i Skutskär, som de vann. Jättekul.
På fredagskvällen bjöds det på korv i Larssons nybyggda grillstuga. Verkligen jättemysigt.

Tufft att sen sista dagarna säga hej då igen till alla. Många tårar blev det men nu är det slut på sommarlovet och livet i KL väntar igen.

Inga kommentarer: