fredag 11 april 2008

Fredagen den 11 april




Idag tränade jag på morgonen, Amanda fick vara hos Elsa en stund. Vid tio-tiden så träffades ett helt gäng med svenska mammor och barn i Amandas ålder här i Astana vid poolen. Det var jättekul för henne, sen tog hon med sig en ny tjej hem som hon lekte med under eftermiddagen.

Emma åkte på studiebesök med skolan idag. De åkte till en skola för flyktingar från Burma. Barnen var 5-11 år och bodde i fosterfamiljer. De var antingen föräldrarlösa eller hade föräldrar som ej kunde ta hand om dem. Alla elever fick göra två matlådor och ta med så att de fick bjuda barnen på lunch. Alla barnen är muslimer så man fick tänka på vad man la i lådan. Det som gick hem mest var kex och choklad.De fick sen leka med dom i en park. Nästa år får de åka dit och hjälpa till för att lära dem engelska.
Det tragiska med det hela är att regeringen i Malaysia låtsas som att detta inte finns här.
På kvällen fyllde jag i papperet till skolan, man skulle ju prova allt med sitt barn så det tog lite tid. Hon skulle hoppa, rita, säga sitt telefonnr m.m. och sen skulle jag kryssa i om hon klarade det. Vi får se hur det går imorgon.
Emma och jag hade sen lite myskväll med chips och Morden i Midsomer.
Hampus och Hasse åkte iväg på hockey igen, det har varit ett ganska långt uppehåll nu. Nu blir det träning inför Hong Kong. De får ju inte så mycket istid men ska spela lite landhockey också. Stackars Hasse kom hem från jobbet slängde i sig maten och åkte iväg, hem vid 1 tiden på natten och sen iväg till flygplatsen på morgonen kl 6. Han åker till Sverige nu några dagar. Trist!!
Nu får svärmor och svärfar sköta om honom någon dag. Han åker tillbaka hit redan på onsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Marie!!
Jag träffade Hasse när jag var på väg hem idag. Tyckte att det var något bekant, men höll på att köra förbi utan att stanna... Det var han som tipsade om din blogg, jätterolig att läsa. Även om jag inte hunnit med allt än.. GRATTIS i efterskott och välkommen in i 40 års-klubben!! Vi få fira när du kommer hem till sommaren. Ni ser ut att ha det härligt därborta, själv sliter jag med "raka" veckor på narkosen. Vi hann ju aldrig byta mejladress så här kommer min: annika.hemlin@telia.com
/Många kramar Annika, resten av familjen hälsar också!