lördag 26 april 2008

Fredagen den 25 april



Amanda var ledig idag så vi tog kompisarna och åkte iväg till Lake Garden. En gigantiskt stor lekpark närmare stan. Ungarna var helt lyriska och visste inte vart de skulle börja leka. Det var ganska molnigt, men varmt och svettigt blev det ändå, så det var gott med lite fika efter en stund.Lite rädd är man när barnen springer iväg för långt bort, man har hört många skräckhistorier om hur barn rövas bort.Man är på sin vakt på ett annat sätt än hemma i Sverige.



Vi åkte hem och åt lunch och bakade en jordgubbstårta till kvällen, mitt stora problem blev hur man skulle hålla tårtan kall i 30 graders värme utan kylväska. Tillslut lånade jag en mjuk kylväska av Ylva som tårtan gick ner i.

Hampus och Hasse åkte iväg till hockeyträning och Emma var hemma och var barnvakt åt Amanda, och jag gick på fest själv.Lite trist men jag hängde på Teresa och Lalle. festen kallas Mari makan, har ingen aning vad det står för. Alla nationer på skolan dukade upp bord med speciell mat från sitt land. Sen gick man runt och smakade på det man ville, det fanns otroligt med mat, jag vet inte hur många olika bord det fanns, men säkert en 15 stycken.


Vi hade midsommar tema med sill, lax, köttbullar, jansson m.m.










Vi hade blomsterkransar i håret och hade gjort en riktig midsommar stång. Jätte fint blev det.Snapsen vid vårt bord var väldigt populär, en del fick lära sig lite svenska snapsvisor.

De har haft denna fest i mer än 10 år och de första 3 åren hade de tävling om vem som hade finaste bordet, Sverige vann tre år i rad och sen la de ner tävlingen.Kvällen avslutades med dans.

Inga kommentarer: