fredag 18 april 2008

Torsdagen den 17 april


Har hört av Benita på jobbet att det är demonstation på gång i Gävle för högre löner för sjuksköterskor. Det är bra, se till att få upp lönerna tills jag kommer tillbaka för här blir man inte rik. Gymmet ger inte många kronor och hushållsarbete har aldrig betalt sig bra. Det är tur att min man jobbar dygnet runt.
Den här veckan är det välgörenhets vecka på barnen skola. Man får köpa "tegelstenar"för 2 RM stycka, för 100 RM får man ett helt hus. Pengarna går till att bygga upp hus till familjer som är bostadlösa. På skolan har det också blivit en tävling om vilken klass som samlar in mest pengar. Den klassen får ett pizza party.
På fredag är det fri klädsel på skolan och då får man betala några RM för att få ha vanliga kläder på sig och de pengarna går också till välgörenhet.
På skolbussen hem idag så hade Amanda bestämt med en pojke på dagis att de skulle leka, han hade tydligen frågat på vilken våning hon bodde.
När jag sen träffade hans mamma senare på dagen så berättade hon att han hade dekorerat sitt rum på väggarna med siffran 22 med färgpenna. Han sa att han skrivit upp det för att komma ihåg det.Hon var inte så glad.
På kvällen hade skolan teater föreställning, trolkarlen från Oz. Det var elever i alla åldrar med.Hampus var där och tittade efter sin badmintonträning.
(Benita, jag såg hälsningen på min födelsedag, jag fick mig ett gott skratt.Jag kunde se allt framför mig,Tusen tack, det är så roligt att läsa allas kommentarer)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad stor vår lilla flicka blivit, nu vet jag hur det går till när hon åker buss själv, det känns lite lugnare. Ikväll 18/4 är det hockey - vinner HV så är det klart då ska jag fira. Hampus håll tummarna!