torsdag 24 april 2008

Torsdagen den 2 april

Idag öppnade en ny Cold Storage i närheten av där vi bor, det är gångavstånd om man inte har för mycket att bära. Det var en stor och fin affär med mycket fräscha grönsaker och kött. Det är ganska dyrt att handla där,men det är bra att man inte behöver åka så långt för att handla.
Jag ska försöka ta mig iväg till en marknad där man kan handla frukt och kött billigt, men jag måste ha någon med mig som hittar dit.
Det var min tur att hämta grabbarna på badmintonen idag och man får mycket gliringar nu om att jag kanske inte kommer för att jag inte hittar. jag lånade Teresas bil och kom både dit ch tillbaka utan missöden och utan GPS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag lekte vi Malaysia. Grötfrukost på balkongen andra våningen. Solen sken bakom tallen, men varmt ändå. Gick sedan till gymmet, men cykeln var osmord, inte använd på länge man skulle ha maid, polen var spegelblank bara 6 grader varm och polen på Källvretsv. 11 ser ut som en uppgräven kyrkogård, alternativet var att fylla badkaret slut på badoljan ett måste om vi skall få plats bägge två. Kaffe med dopp på verandan, så fick det bli.
Tänkte åka ut på något maffigt varuhus men plikten kallade ingen rast ingen ro varuhuset Återvinningen fick det bli.
Vi kommer att snart få två nya varuhus (Gubbdagis) JULA och BILTEMA. Tror inte att det blir någon Berg och Dalbana eller ishockeyrink i centrum av husen. Men de planerar en ölpub så gubbarna kan ta en öl medan deras äkta hälft veckohandlar på ICA-Maxi. Snart är vi i närheten av Kulans faciliteter. Avslutade dagen med grillat kött och kulpotatis.