söndag 16 mars 2008

Fredagen den 14 mars

Amanda var ledig idag så vi gick till poolen en stund på förmiddagen. Jag åkte med några andra mammor efter lunch för att titta på en annan IB skola som ligger i en annan del av staden. Några mammor funderar på att flytta sina ungdomar dit pga att det är en större skola med längre erfarenhet av IB. Jag följde bara med för att få se hur det såg ut och hur det fungerar. Vi fick ett väldigt fint mottagande.
Lite kul var att när vi parkerade utanför så var det dubbelparkeringar så när vi parkerade så kom inte bilen innanför ut.Vi fick lämna bilnycklarna så vakterna kunde flytta på bilen om någon skulle ut.
Det är bra att få prata lite med de andra om valen till hösten , och svenskan m.m. Vi har fortfarande inte fått något svar om svenskan till hösten. Hoppas att det löser sig snart.
När jag hoppade ur bilen hemma så skar jag tån på en vass kant, jag kände bara att det gjorde ont men tänkte inte mer på det. Jag gick in i affären och skulle handla så fick jag se att jag lämnade blodiga fotspår över hela affären. Det fick städa ordentligt efter mig.

På kvällen åkte vi iväg på hockey.Amanda och Emma stannade hemma. Hockeyn ligger i ett stort shoppingkomplex utanför KL, bara parkeringshuset är 7 våningar högt. När vi kom vid 8 tiden var det nästan fullt men vi fick tillslut tag på en plats uppe på taket. Det började precis spöregna när vi klev ur bilen men de kom och hämtade oss med en bil som körde oss till hissarna.
I varuhuset så laddar det upp inför Formel 1 nästa helg.

Mormor och jag gick i lite affärer innan träningen men det är så stort att man knappt orkar gå in i affärerna, det blir bara för mycket.

Hampus tränade först med sitt lag. Det var lite annorlunda jämfört med HÅIK träningarna men kul att se.

Kolla in målvakten!! Hampus står bakom målet i röd tröja.
De spelade match efter träningen.Det blev lite fart när de fick spela , träningen var inte mycket att hurra för.
Efter detta så fick Hampus spela med ett annat lag, lite större killar. Några var tom med i Malaysiska landslaget, det var riktigt duktiga.



Vi var inte hemma förrän halv 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå hampe! har du köttat ner nån kille med musch? HA DET BRA ! danne larsson

Anonym sa...

Ja hur är det Hampe. Har du köttat
ner nån med musch?
Kul bilder.