onsdag 19 mars 2008

Onsdagen den 19 mars

Min ängel till mamma tog Amanda till dagis idag så jag somnade om och vaknade vid 11 tiden. Så länge har jag inte sovit sen vi kom hit tror jag.Träningsvärken kom som ett brev på posten när jag klev ur sängen.
Amanda och jag var i väg på gympa idag efter dagis. Jag hade ingen koll alls var det var någonstans men det skulle ligga här i Mont Kiara och när vi frågade så sa de att det var för långt att gå. Det fick bli taxi, resan kostade oss 3 RM.Det låter helt absurt att ta taxi till barnens aktiviteter men vad ska man göra när man inte har tillgång till bil.
Gymnastiksalen låg på tredje våningen och var väldigt välutrustad med olika redskap, studsmattor, ringar, trampoliner, tjocka mattor m.m. Hon tyckte det var superkul, hon hängde med för fullt fast hon inte förstår vad de säger. De höll på i 1 timme.

Jag tror inte att berättat att jag lyckades få en p-bot sist jag var och handlade. Den var på 100 RM. För det första så såg jag den inte förrän jag kört en bit och sen glömde jag den på bilen så när Hasse skulle ta bilen på morgonen så hade han fått p-böter i garaget. Hur hade det gått till ?
Ingen aning.
Ialla fall så nämnde jag det till en tjej som bott här iflera år och hon sa att vi skulle be någon lokal person betala bötena åt oss för då skulle det bli billigare.
Hasse bad en tjej på jobbet gå och betala den, man måste gå till en polisstation för att betala, hon lyckades pruta ner den till 30 RM. Nu var boten 1 vecka gammal och hon sa att om hon gått ner med den direkt när vi fick den så skulle hon bara fått betala 10 RM. Jag hörde också någon berätta om att 1 gång om året så har de rea på p-böterna på polisstationen. Det är många som väntar till den dagen, samlar ihop all böterna och går och betalar då. Förra året blev det kaos så de förlängde tiden till 2 dagar.

2 kommentarer:

höjden sa...

Här i Gävle finns det inga lapplisor eller P-böter de är bortaget sen 1 Januari i år.

Anonym sa...

Ska hänvisa till din blogg nästa gång jag får en lapp. Med vår utgångspunkt tror man inte det är sant. Rea på park.böter! Kanske nåt
för nån politiker?