onsdag 12 mars 2008

Tisdagen den 12 mars

Emma var sjuk idag och hemma från skolan. Jag fick gå ner och jagade hennes lärare för att få påskrift till hennes val för IB. jag fick inte tag på alla så hon fick en dag till på sig. Nu måste vi lösa svenska frågan, hur hon ska läsa den vilket beror på om vi får tag på lärare här eller inte.
Jag träffade en annan svensk mamma som går på gympa som jag kunde få hänga med på nästa vecka, det kan ju vara lite kul att slippa gymmet. Hon pratade också om SWEA, en svensk kvinnlig organisation som tydligen finns över hela världen. De ordnar lite coffemornings, barkvällar utflykter och temadagar. På torsdag är det en barkväll inne i KL. Kanske man ska prova det.

Amanda hade kalas på dagis. Det var en kidsclub som kom till dagis och ordnade allt.
De fick hattar ,små leksaker, och en massa annat gott att äta. Det var en kille iallafall som fyllde 5 år.
På eftermiddagen tog jag med Amanda till frissan, men hon var inte så nöjd efteråt för hon ville ha lika kort hår som mamma såklart. En glass efteråt så hade hon glömt alltihop.

Inga kommentarer: