onsdag 26 mars 2008

Onsdagen den 26 mars.

Idag var Hampus hemma från skolan, ont i magen och huvudvärk. Amanda sov länge så hon fick också stanna hemma idag.Vid lunch hade Hampus piggat på sig så vi var ner till poolen en stund. Jag och pappa var till gymmet , mamma fick stå över idag för hon har fått rejält ont i ryggen igen.
På eftermiddagen så gick Hampus och jag till bageriet och hämtade baguetter som vi beställt. Det var vår tur att ha mellis till svenska skolan idag. Vi hade med festis, baguetter och melon. Morfar föjde med och filmade alltihop, han föjde även med in i klassrummet sen.

Amanda och jag åkte vidare till hennes gympa. Idag när vi betalade så fick hon en t-shirt som hon är så stolt över. Nu sover hon i den.


1 kommentar:

Anonym sa...

Här är allt upp och ner.
Man äter i himlen och åker Teksi på gatan,
Vi var och handlade igår, taxi 4 km till varuhuset 3 ringit nästan 6 skr.
Passerade först en massa klänningar och T-shirts jag hittade en T-skirt 29 RM Marie och Kerstin hittade ännu mer.Handlade 12 kassar mat, sedan stoppade Marie en taxi men den åkte iväg. Varför tackade du nej Marie? 10 RM var för dyrt, det kommer flera. Mormor sa den hade jag tagit och gett 2 RM i dricks. OK vi åkte hem för för samma pris taxametern var på.
I förrgår så fick jag höra att maiden skulle komma. Äntligen kaffe på sängen! Men sen hom bataljonschefen: i morgon bitti skulle man vara ur sängen före halv nio för vårat sovrum skulle städas först. HushållsNÄRA tjänster hette det visst jag har tydliget inte fattat. Jag bäddade lydigt sängen på morgonen kokade gröt och satte mig på balkongen och åt samtidigt som jag studerade bygget 100 meter ifrån. De bygger för fullt på 30-våningen och jag funderar fortfarande på hur dom höjer byggkranen som hissar upp all betong från marken. Byggnaderna här är fantastiska igår åt vi 40-årsmiddag 400 meter ovan mark. Vi såg tvärs över på toppen av Twin Tower. Mycket mat sjonk ned snabbt på denna höjd, men jag blev inte nödig förrän vi kom hem till vårt Condo. Nu ser jag framåt mot 5-dagars semester på Langkawi hoppas dom inte har några teksis.
Tips till Anders:
Gå ner till gymmet vid elvatiden då finns en japanska där med midjemått som Amanda. För att få kontakt så frågar du om hon kan ställa in löpmaskinen. Säg till henne make it randommize, sen får du inte göra henne besviken, lugn maskinen stannar automatiskt efter en kvart. Kör lugnt på de andra redskapen och avsluta på cykeln. Be inte japanskan ställa in parametrarna på cykeln, då får du trampa i tjugo minuter och orkar inte 100 meter i poolen.
Efter 100 meter i poolen bjuder Marie på kaffe och färska bullar.
Ett annat tips frys ned två ringar falukorv och två herrgårdar, köp två knivskarpa osthyvlar och lägg i bagaget.

Har nu fått en dröm uppfylld, F1 live.