måndag 17 mars 2008

Söndagen den 16 mars


Skolan ordnar årligen en dag med aktiviteter för att samla in pengar till välgörande ändamål.Den kallas Fun Fair. De finns allt möjligt att köpa, mat, smycken , mattor m.m. Det finns hoppborgar och massor av tävlingar för barnen.


Aktioner ordnas på resor, dykupplevelser, spaupplevelser m.m. Alla klasser från grade 6 och neråt deltar på något sätt. Jag hjälpte till i Hampus klass och tog emot biljetter vid en klätterborg. Jag satt där 30 minuter och höll på flyta bort. Det blir hur varmt som helst på innegården, fläktar överhuvudtaget inte alls.
När jag kommer hem så ligger hela familjen i poolen ,de hade tröttnat och gått hem.


Mormor och morfar tog en tur till ett shoppingcenter och kom inte hem förrän kl var 9 på kvällen, mormor hade ekiperat morfar rejält.
Vi var iväg och åt på Chilis. På kvällen var det 30 grader ute. Det har varit en riktigt varm dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Puh, det låter varmt. Tur ni har poolen.
Här är det tvärt om - som vid polen- den nordliga. Kallt o inget
Puh f värmen.

Anonym sa...

Hej igen..!
Låter härligt med värmen..kanske för varmt för er, men här hemma snöar det och är ruggigt..!
Vilken upplevelse med eldflugorna, var säkert magiskt att se.
Min älskade vän Linus har somnat in..hemma i sin korg i torsdags.Jättefint att få vara med honom in i det sista. Nu får han äntligen vila men otroligt tyst och tomt efter honom...! Jag tror säkert att han är med oss på ett annat plan nu..
Var rädda om er och hoppas du får en riktigt fin födelsedag Marie om vi inte "hörs av " innan dess!
Massor med kramar från Mia med familj

annica sa...

Hej!
Hade gärna bytt lite värme mot det snöslask som är här nu, för en stund sen haglade det också.
Det är ju påsk nästa helg och då hade det varit skönt med lite mer vår i luften.
Du ska veta att der är kul att få följa er vardag därborta.
Jag är imponerad av ditt skrivande, själv har jag svårt att få till en kommentar någon gång ibland.
Ha det bra och hälsa familjen
Annica