onsdag 19 mars 2008

Tisdagen den 18 mars

Idag fick Amanda och jag åka bil till dagis med Cilla, vi släppte av henne och fortsatte till ett gym i Bangsar. Det var ett bodypump pass som vi skulle prova, man fick gå en vecka gratis innan man bestämmer sig för att bli medlem eller inte.
Det stog en vältränad kille längst fram och visade vad vi skulle göra. Man använder en skivstång under passet, det var svårt att veta hur tungt man skulle ha, och som vanligt överskattade man sig själv och satt på för tungt. Gissa om man kommer att ha träningsvärk imorgon. Passet pågick i 1 timme och efter det så kom någon med den briljanta iden att vi skulle köra ett 30 min långt magpass direkt efteråt. Precis vad man kände för då.......
Det var många lokala kvinnor på passet och Cilla berättade att många av dessa lämnar barnen på morgonen och är sen på gymmet till 2 och hämtar sen barnen igen. Varje dag!!
Efteråt tog vi en fika tillsammans med en norsk tjej.

Hampus drog med sig mormor och morfar till china town och shoppade på kvällen. Han prutade för fullt och köpte både ripcurl shorts, lacoste tröja och dc-skor. De som vill kan säkert lägga in en beställning hos honom.(eller vad säger du Danne)

På kvällen var det dags för bokklubb. Alla som är med är uppdelade i grupper, i vår grupp är vi ca 10 st.Det var 2 gäster med som bara är här och hälsar på .
Hemma vet att jag trodde att detta är nog inget för mig, men det är väl bra att komma ut och träffa andra svenskar än de på condot.
Vi var hemma hos en kvinna som bor i ett riktigt fint hus med egen pool. Fantastisk uteplats där vi satt och åt. Efter middagen så tog alla fram sina böcker och berättade lite om dem och så fick man roffa åt sig dem man ville låna, det cirkulerade även lite svenska filmer.Jag fick med mig Lisa Marklunds senaste -Livstid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Danne är igång med en lista....det finns risk att den blir lååång.