lördag 26 januari 2008

Fredag 25 januari

Jag har fått skäll av min man att min blogg var sa deppig igår sa nu måste jag skärpa mig.

Idag tog vi ledigt fran dagis, så vi var bara vid poolen. Amanda är jätteduktig på att simma nu.Det var väldigt varmt och kvavt. Pa lunchen gick vi ut och åt med några andra barn och mammor pa ett condo strax intill vårt. Det var mysigt. De hade en liten lekpark utanför, där var det över 4o grader varmt, sa barnen blev enormt trötta och varma. Tur att det fanns äppeljuice och ett stort kakbord.
Vi var till skolan sen och hämtade Hampus, han hade haft en tung dag. Han var jättetrött, blek och hungrig. De hade kört hårt med honom. Det är roligt att höra honom nu, han berättar att han hela tiden lär sig nya saker pa engelska. Igår hade han frågat alla i klassen var de kommer ifrån. Det var en blandad kompott, australien, malaysia, danmark, sverige,tyskland, usa , indonesien m.m. På eftermiddagen kom det ett riktigt oväder, blixtarna och dundret kom samtidigt och det skakade i hela huset. Emma kom hem och hade fått avbryta träningen pga av det. Hon såg ut som en dränkt katt.
På kvällen var det hockeyträning, inga grejer har dykt upp än, sa Hampus fick köra med lånade grejer så det blev ingen match för han hade så ont i fötterna. Han blev tillfrågad om han ville följa med till Kina för att spela en turnering, oturligt nog är det precis då mormor och morfar är här och vi har bokat resa till Lankawi.

Inga kommentarer: