tisdag 29 januari 2008

Måndag den 28 januari

Det är så kul att läsa alla kommentarer som vi får. Jane hade lagt till en blid med sina hundar, Amanda sa direkt "Titta Dannes hundar" .Kul!
Emma var iväg och tävlade idag efter skolan, det gick bra, hon vann alla sina hit. De tävlade på en brittisk skola som heter Anna Smith. En jättestor skola. De hade en jätte bassäng som var 50 meter lång så det är lite svårt att jämföra tider från 25 meters bassäng hemma, men hon var jättenöjd.
Eftersom Hasse nu åker till Sverige på torsdag så har jag bestämt att barnen och jag inte kan vara här vid poolen hela helgen. Då blir det väl världskrig, jag har redan gjort bort mej några gånger genom att jag skrikit och bråkat, främst med sonen.
Vi tänker åka till Pangkor, vilket ligger ca 4 timmar bort utåt kusten. Jag vill inte köra bil än, vänster trafik och allt, så vi måste ta oss dit med buss. Nu är det inte så lätt att bara ringa och beställa biljetter. Jag försökte det men jag förstod inget av vad han sa, jag vet inte hur många ggr jag sa sorry. Tillslut så fick jag fram att man måste åka till stationen och köpa biljetter. Sagt och gjort, taxi till Puduraya Station. Myller av människor och hur många kassor som helst. De skickade runt oss till flera kassor men vid den 4:e fick vi napp.
240 kr tur och retur fick jag betala för alla fyra. Hotell bokade jag på internet, vi ska bo på något som heter pankor island beach hotel. Det ska vara väldigt fint. Vi åker på fredag kl 10. Håll tummarna att allt fungerar.
När vi skulle åka tillbaka från stationen så var det svårt att få tag i en taxi, mitt i rusningstraffiken är det ingen som vill köra hit ut till Mont Kiara. Då måste man deala, för att åka dit betalade vi 10 ringit alltså 20 kr, nu skulle de ha 25 ringit. Hampus har blivit tuff så han sa "no way "och så gick vi till nästa bil. Den fjärde taxichauffören körde oss för 15 ringit. Han var lite rolig, han hade varit i Stockholm för 20 år sedan. Han pratade om Estonia och Olof Palme. Han tyckte Amanda pratade så mycket så han trodde hon skulle bli politiker när hon blir stor.
Hela kvällen lyssnade vi sen på "Lunka på " a la Hampus på blockflöjt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen upp Marie!!
Låt karln din åka hem till skitvädret, ligg själv och slappa med en paraplydrink i handen....

Anonym sa...

Tänk att frugan har tuffat till sig, det gick snabbare än vad jag hade hoppats, att ge sig ut i denna stora stad, du har ju en bra kavaljer i Hampus han hjälper dig tydligen också när pappa ska åka "bort". Härligt Marie det bådar gott

Anonym sa...

Grattis Emma till dina tre segrar (hörde bakvägar att det var utklassning) var du i närheten av persen. Ha så kul på semestern.

Anonym sa...

Hej Maire
Jag har fått adressen av min store tjocke far här hemma, kul att du skriver blogg. Kommer säkert att titta in flera gånger för att se hur ni har det. Annars så finns ju alltid skype. Hälsa alla / Johan

Anonym sa...

Bra Marie.Allt kommer att funka med sådana reskamrater. Ser fram emot bilder med kommentarer. Och grattis Emma.

Anonym sa...

Narkotika är lika förbjudet här i Malaysia - som på Brynäs! Så jag vill Ni avstår helt!

Mamma