lördag 12 januari 2008

Fredagen den 11 januari

Kul att det är flera som läser bloggen, roligt med kommentarer, farmor och farfar är flitiga. Vi har fortfarande inte fått Internet, det är fullt? ??Nu skriver jag och får lägga då vi kan.
Vanlig dag igen. Hasse åker tidigt, redan kl 7 för att slippa köer. Vi väntar fortfarande på besked från skolan ,men Mr Schopper är fortfarande sjuk.
Ungarna fördriver tiden med att bada och spela playstation. Jag ringde hem till Eva idag och det kändes skönt att prata en stund. Det kom lite tårar också ska jag erkänna. Hemlängtan blir så påtaglig när man pratar med någon hemma.
Idag när vi var vid poolen så träffade jag ett helt gäng med svenska tjejer med barn i alla åldrar. En tjej hade en son som var i Hampus ålder som går på Mont Kiara skolan.
De berättade också att varje helg så brukar ett gäng träffas vid poolen och äta middag ihop, så vi blev medbjuden på Tacos kväll.
Teresa berättade också att de var ett gäng killar i Hampus ålder som spelade badminton med en privat lärare varje vecka, och det fanns plats om Hampus vill vara med.
Varje onsdag efter den vanliga skolan har de svensk undervisning för olika åldrar på skolan. Den drivs av föräldrar. Hampus var välkommen i gruppen på onsdag. Det blir jätte bra hoppas vi.
Kvällen blev jättetrevlig, jag tror att det var 11 barn allt som allt, 5 familjer.
Hampus och Erik badade och spelade fotboll och sen var de hemma hos Erik och spelade tv-spel.
Amanda hittade flera tjejer att leka med, jag ljuger inte om hon låg i poolen i 2 timmar. Mörkt blev det men varmt och skönt och mysigt med alla lampor poolen. Gott var det också.
Nästa lördag blir det grillkväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tycks lösa sig för Hampus o Amanda,de verka träffa många blivande kompisar, Jag hoppas att
även Emma får några vänner det kanske löser sig när hon börjar skolan
Hälsning från Farmor som ständigt tänker på er.