torsdag 24 januari 2008

Torsdag den 24 januari

Vanlig dag. Jag har lite problem med hur jag ska fylla dagarna. Man kan ju inte ligga vid poolen hela tiden. Det låter säkert skönt men nu nar jag är klar med mina högskolestudier så måste jag hitta på något annat att göra. Det känns som alla gör något meningsfullt men inte jag.
Amanda var ledsen imorse och sa" att det känns i magen att jag inte vill gå på dagis", men det blir bra bara hon kommer dit. Det är bara några timmar och imorgon ska vi vara lediga.
Droppen idag var nog när Hasse berättade att han skulle åka till Sverige nästa vecka, 5 dagar över hela helgen. Barnen är lediga då så vi hade tänkt att åka till Pankor, nu blir det väl ingenting.Bara tanken att vara själv här ..... Vi kommer ingenstans och framför allt Hampus blir rastlös av att bara vara här runt lägenheten. Jag vill också åka hem! Måste försöka tänka lite positivt och som någon sa , av alla er som försöker stötta hemifrån, att man få tänka på de små positiva sakerna. Tungt är det i alla fall.Det var längesen man grinade så mycket som man gjort nu.
Igår ringde en svensk mamma ur Hampus klass och frågade om vi ville komma över och fika. Hampus var inte överförtjust men vi gick dit ändå. Vi fikade lite och badade i poolen. Det är bra att känna några föräldrar ur klassen om man behöver fråga något.
Amanda är som en fisk i vattnet och hon simmar flera meter nu utan simpuffar på det djupa.
Hasse kom hem vid 9 tiden och fick då åka ut igen för vi var tvungna att ta ut pengar. Det mesta ligger en bit härifrån, det går att gå men inte med Amanda. Han får stå ut med mycket min man.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Upp med hakan Marie!!
Du GÖR något meningsfullt!!!
Det är ju du som styr hela skutan till vardags. /Jane

Anonym sa...

Nu snöar det i våran pool. Emma vi håller tummarna till tävlingen på måndag. Du brukar persa, men kanske inte så lätt med lite träning i botten. Vi ger er telefonnumret till ring så spelar vi +46771110800 lördag förmiddag o8oo-1000 vi lyssnar spänt på lördag.