måndag 7 januari 2008

Måndag den 7 januari

Vi är utan internet i lägenheten, trodde vi, men nu snyltar jag tydligen på någon annans.
På fredag kommer de att installera hos oss. Vi har fått telefon installerad idag. Jag ringde mamma i Sverige och det var som hon satt i grannlägenheten.
Även rörmokaren har fått vara här för att Emma pajade sin toalett.
Nu har vi sovit i lägenheten i 2 nätter. Den är jätte stor så Amanda springer och letar efter mig hela tiden. Tre badrum finns det. Emma stormtrivs i sin del, där är det bara ett kök som fattas.

Hasse har jobbat hel dag idag, suttit flera timmar i bilkö till och från jobbet. Vi andra har inte gjort så mycket, badat i poolen och spelat lite pingis.
Imorgon ska vi till skolan för att göra barnens assessment. Hampus är jätte nervös och klättrar på väggarna. (Nu står han och tjatar på pappa om en match i pingis. Han fick storstryk av mamma idag så han måste ta igen det nu.)
Skolan ligger bara tvärs över vägen så det är nära och bra. Hoppas allt går bra. Mamma är nog lite nervös hon också.
Det är verkliga regnväder här på eftermiddagarna, rejäl åska och blixtar. Det blir behagligt i luften efteråt.
Maten är ett helt företag , idag har jag i alla fall presterat köttfärssås och spagetti. Ingenting smakar som hemma. Vi har varit till 2 stora köpcentrum för att handla mat, de senaste igår var mer europeiskt men dyrare än de andra. När vi var på det första var jag nära att bryta ihop för det var bara främmande saker överallt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Just det Marie.Så har jag varje gång jag ska handla. Alltid nya saker som jag inte hittar./Anders