måndag 21 januari 2008

Söndagen den 20 januari

Vaknade innan alla andra. Satt en stund i lugn och ro vid datorn. Skrev några mail. Grät en skvätt, längtar ännu mer hem när man läser mailen.
Idag ska vi på kalas , vi har varit här i tre veckor och Amanda är redan bjuden på kalas. Det kom ca 35 barn så det var livat i poolen. Vi hade köpt barbie klockor till tjejerna, riktiga klockor för 6 ringit, alltså 12 kr styck. Vi åt jordgubbstårta med vaniljsås i , gissa om det var gott.
Vid 1 tiden dök Annika från jobbet upp, med hela familjen. De har varit på Lankawi i nästan 2 veckor tror jag. De var bruna som pepparkakor och vi kändes oss jätte bleka. De hade haft det jätte bra och berättade allt som var värt att veta om Lankawi. Annika visade kort och Angelika tyckte att deras föräldrar var riktiga paparazzi fotograferna. De tog bilder på allt. Så även hos oss.
Det var kul att träffa någon hemifrån , det tror jag hela vår familj tyckte. Vi fick något annat att tänka på ett tag. Vi fikade och badade i poolen och sen åkte vi in till KL för att äta mat på Chilis. En restaurang som är en blandning av Church street och O´Learys. Jätte god mat. Jätte trevlig sällskap. Annika och jag drack Margeritas, Annikas var hur stor som helst.
De åkte sen vidare till sitt hotell för att packa ihop , de skulle sova sista natten i KL vid flygplatsen, för de åker hem imorgon. Hoppas hemresan går bra.
Jag grät en skvätt igen, Hampus sa att om du gråter så där nu hur ska det då bli när
mormor åker hem. Jag hade gett ganska mycket för att åka med hem
Vi åkte vår bil in till stan, vi körde fel igen men vi kom hem till sist. Folk kör som galningar, främst mopedisterna. Jag undrar hur många som kör ihjäl sig?
Emma har fortsatt sitt gedigna arbete med att jobba igen i matten. Hon ligger flera kapitel efter, men jag tror det går ganska bra. Hon har stor hjälp av Hasse.

Inga kommentarer: