måndag 21 januari 2008

Måndag 21 januari

Skolvecka igen. Barnen gick iväg tillsammans, de börjar 8,20 och 8,30 och går fram till 15 på dagarna. Amanda och jag gick till dagis. Idag var hon där själv några timmar, hade gått hur bra som helst. Lite blyg tycker de att hon är. Jättekonstigt va, hon förstår ju inte ett ord av vad de säger, men när hon kom hem så sjöng hon en sång som de lärt sig. Otroligt.
Jag fick några timmar för mig själv så jag tillbringade dem med att handla och leta efter en bankomat. Jag år lunch i min ensamhet på Subway, det smakade precis som hemma, det var mycket billigare bara.
Idag var det rejält varmt och kvavt. Det har inte varit många dagar sen vi kom hit med blå himmel, men idag var de det och då blev det varmt.
Vi mötte upp Emma och Hampus på skolan så jag pratade en stund med Hampus lärare och hon tyckte att det gått bra för honom idag. Han hade läst tillsammans med henne och hon tyckte att det gått riktigt bra. Hon tyckte också att han var mycket trevlig och glad och att han kommit bra in i gruppen. Hampus får köpa matkuponger och välja mellan baglunch eller hotmeal. Baglunch kostar 6 ringit och det är pannkakor eller mackor. Hotmeal är mer mat och den kostar 10 ringit. En sån dyr skola och så får de inte ens lunch. Om man vill kan man ha med sig egen kall lunch. Någon friidrott blev det inte idag för honom, det var för varmt och han var så trött.
Alla pennor och skrivmaterial måste de också köpa själva. Till på fredag måste vi köpa en blockflöjt för de ska han ha på musiken. Till Emma köpte jag en grafräknare som hon måste ha
på matten den var jätte dyr. Vi träffade simläraren idag, Emma var jättevälkommen och börja. De tränar tre ggr i veckan 15-17 och 2 ggr i veckan 6,30 till 8,00 på morgonen. Vi får se hur det blir, hon börjar nog på fredag.
Hampus har ,så mycket energi som han inte gör av med, han saknar hockeyn, (och alla
kompisar) det märks. Hampus hälsar tillbaka till alla kompisarna som läser bloggen.
Nu stack han i alla fall ut och spelade fotboll med en grannkille.
Vi får väl gå ner och bada sen.
På onsdag har de kommit på att de ska vara en lovdag, pga någon indisk högtid.Indierna har stridit i många år för att få den dagen klassade som public holiday, och nu äntligen gick det igenom .Det kommer ca 1 miljon hinduer hit till KL för att vallfärda till Batu Caves för att be till en staty. Har lite dålig koll på vem statyn föreställer. I allfall blir alla lediga på onsdag.

2 kommentarer:

Sara B sa...

Hej! Här kommer en hälsning från fam.Björklund-Jönsson.
Hoppas att ni hittar eran plats i vardagen snart och att ni njuter av eran tid där. Alla saknar er här hemma och pratar om er, framförallt att det är roligt att få ta del av hur ni har det. Zebbe hälsar till Hampus och Oliver till Amanda. Hälsa Hampus att jag fixar toast i Testebocafeterian tills han kommer hem. Många kramar fam.B-J.

Jane sa...

Hej ni alla, jag ser verkligen framemot att få höra Hampe dra en truddelutt på blockflöjt när ni kommer hem i sommar.../Jane