lördag 23 februari 2008

Fredagen den 22 februari


Tänk att min dotter är så uppfinningsrik så att hon låser dörren till badrummet och sen stängerden för att låsa in dockorna. Dörren går till ett rum innan badrummet som vi har våra kläder i. Det visade sig att just till den dörren fanns ingen nyckel. Jippi!
Jag satt vid frukostbordet och hade inte klätt mig än och planerade att jag och Amanda skulle ha en shoppingdag, men man kan ju inte shoppa i nattlinne. Jag kom ju inte åt mina kläder. Fick till slut tag i en låssmed som kom ganska fort, men det var inte lätt att få upp dörren. Han frågade om vi hade stoppat in något i låset för att få upp det tex en skruvmejsel, men det hade jag naturligtvis inte gjort. Tur att inte Amanda kan engelska.

På eftermiddagen blev det fruktsallad vi poolen och de amerikanska mammorna kom naturligtvis med sin gin och tonic.

På kvällen var det dags för hockey igen. Idag hade de satt in en äldre målvakt i det andra målet för att det inte skulle bli så många mål som förra fredagen.Han brukar stå i någon högre division. Tillslut vart det 4-4, Hampus gjorde 3 mål och ett assist. Hasse är så stolt, han bara står på sidan och ler när de andra frågar vems son det är. De var på Hampus och frågade igen om han inte kunde tänka sig att följa med till Hong Kong för att spela, vi får se hur det blir.
Kvällen avslutades med en härlig efterrätt som Emma gjort.

Inga kommentarer: