måndag 18 februari 2008

Söndagen den 17 februari



Imorse åkte vi till FRIM. Ett friluftsområde strax utanför staden. När vi gick till bilen så träffade vi våra grannar som också var på väg dit så vi gjorde sällskap. De har besök från Sverige här, så vi blev ett stort gäng.
I FRIM finns det regnskog och iordninggjorda stigar som man går uppför ett berg och man kommer sen fram till en hängbro, som är rejält högt uppe i luften.


Tur att det var högt nät på sidorna. Vinglig var den och inget för någon som är höjdrädd.


Otrolig utsikt över KL. Barnen tyckte detta var jättekul, men det var varmt och det var jobbigt att gå. Det blev många vattenpauser på vägen.


När vi sen gick ner så fanns det ett litet vattenfall som vi badade i. Killarna åkte på rumpan ner för stenarna, inte så bekvämt.


Vi åt lunch på ett inhemskt ställe, bananpannkakor, de var rätt goda faktiskt.
På kvällen åkte Hasse och jag och handlade.Jag körde och tillbringade säkert 20 min inne i ett parkeringshus för att leta parkering. Bra träning. Det är en stor bil att köra och jag vet inte riktigt var jag har bilen än. Det blir så konstigt när man sitter på fel sida. Min man var faktiskt lite lugnare den här gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder o vilken närhet det ger det du skriver. Tack säger Farfar