lördag 9 februari 2008

Lördagden den 10 februari

Idag ställde vi klockan för Hampus skulle iväg på tur med en annan familj. Vi andra var hemma och Hasse och jag tränade en timme.
Efter lunchen tog vi kartorna med oss och åkte ut. Då startade världskriget. Hasse blir urarg för att jag inte kan läsa kartan och jag får panik för att han blir så arg när han kör fel.Jag som går vilse i Åbyggebyskogarna där jag går varje dag hur ska jag hitta här?
Vi skulle till ett stort köpcenter som heter Mega Mall i MidValley. Det blev några extra mil innan vi kom fram, vi tom passerade Mont Kiara igen fast från andra hållet, innan Emma räddade dagen med att hjälpa mig att läsa kartan.
Köpcentrat var hur stort som helst 4 våningar och det fanns alla slags affärer. Vi började med att leta upp ett fik.Mange och Malin ringde när vi satt och fikade. De berättade att det var skitväder hemma.
Hasse och Emma köpte skor, det är väldigt billigt här. Amanda sprang omkring och provade högklackade skor , sen köpte hon handväska solglasögon och läppstift för pengarna hon fått. Efter ett tag kom hon på att hon måste ha en mobil också så då var vi tvungen att gå tillbaka till leksaksafffären igen.
Vi köpte en soffa också till vårt allrum. Den kommer om 4 veckor.
På hemresan var det samma visa igen Hasse knäcker sakta men säkert alla tänkbara kartläsare. Emma var jätteduktig, det är inte lätt ,det går fort , det är många avtagsvägar och allt finns inte med på kartorna. Hopas att vi snart får igång vår GPS som farfar skickade, så vi slipper bli osams.
Nu är Emma och Hasse nere och spelar badminton. Amanda sover och Hmpus ringde precis och hade en timme kvar hem, han skulle sova över hos Hjalle ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Marie-han får köra saktare så du hinner läsa kartan eller byt plats. Du kör - han läser. Åh andra sidan får ni ju se mycket.
Slut på tips från coachen. Men vem är Hjalle?