fredag 15 februari 2008

Torsdagen den 14 februari

Alla hjärtans dag idag. Följde Amanda på dagis och var sen på gymmet en stund. Det finns tv framför löpmaskinen där så jag tittade på matlagningsprogram under tiden att jag sprang. Passande eller hur? Det var en ung tjej som var där med sin personliga tränare hon pratade hela tiden och såg mest på tv. Kändes som att kasta pengarna i sjön.
Det är mycket så här att man har personliga tränare, músiklärare, simtränare m.m. Ofta kommer de hem till lägenheten eller till poolen där man bor.

När vi hämtade på dagis idag så provade vi skolbussen. Det är en bit för tjejerna att gå och det är väldigt varmt mitt på dagen. Den kör runt barnen till alla condon. Det blir nog så att vi går dit på morgnarna och de får åka buss hem själva på em. Amanda tyckte det var jättespännande, men var besviken att jag skulle åka med.

Vi två tiden gick vi ner till Hampus klass med muffinsen som jag bakat. Där var det full aktivitet att göra påsar att ha alla valentineskorten i .


Det jag glömde nämna igår var att Hampus kom hem och sa att till imorgon så ska jag göra valentine kort till alla i hela klassen , 20 st. Okej. Rejäl framförhållning.
Det var några mammor där som också bakat, det fanns chockladtårta, godis, juice och kakor.
Mrs Felicity som Hampus lärare heter tyckte att det går bra för Hampus i klassen och att han kommit in sig bra.

Amanda och jag gick sen hem och tränade ryggsim,( se bild) hon simmar för fullt och kan ligga i hur länge som helst.


På eftermiddag var det marknad på vårat condo, tydligen så kommer de hit varje vecka för att sälja grönsaker och frukt. Himla händigt. Nackdelen blev att jag köpte mycket mer än vad jag behövde.
På kvällen smet jag iväg själv för att äta indisk mat hemma hos Lotta. Vi beställde home delivery det var gott men väldigt starkt. När jag kom hem vid 12 tiden så låg Hasse fortfarande vaken och jobbade. Han har väldigt långa dagar.
Imorgon är det HOCKEY-match. Äntligen med egna grejer.

Inga kommentarer: