onsdag 13 februari 2008

Tisdagen den 13 februari

Idag var vi i väg till Bangsar shoppingcenter till en coldstorage där man handlar mat. Jag fick åka med en granne. Som jag nämnt förut så är det ett helt företag när man ska handla, så det är jätte bra att handla med någon som varit här ett tag. Lotta har varit här i tre år och kan det mesta, det är bara att fråga.
Om man ska köpa korv tex så är det kycklingkorv som gäller i kyldiskarna de blandar inte beef med chicken pga muslimerna. Korv , kött skinka och salami m.m köper man i Halal , en speciell charkdisk i affären där man betalar dessa grejer separat ( jag har nämnt detta förr eller hur?).
I kassan är det inte tal om att vända etiketten mot kassörskan utan här bygger de berg.När sen kassörskan har scannat in varorna så packar hon in dem i påsar, inte i 3 påsar utan i 8 små påsar. Ni kan ju tänka er om man veckohandlat, har man tur så är de två så att en packar annars tar det en evig tid.
På hemvägen så plockade vi upp tjejerna på dagis.
När jag kom hem så var hela lägenheten städad. Nej, det var inte Hasse som varit hem på lunchen utan en maid som varit här. En tjej som bor här i huset har en maid som vill tjäna lite extra pengar och hon har frågat om inte vi ville ha hjälp, så jag nappade på det. Lyxigt va!

Inga kommentarer: