onsdag 20 februari 2008

Onsdagen den 20 februari



Idag kom våra grejer från Sverige. Äntligen. 20 kartonger som färdats på haven i 2 månader. Vissa grejer hade blivit fuktiga och möglat lite. Vi får hoppas det går bort i tvätten. Det är roligt att få sina personliga saker och framför allt grejer till köket.

Amanda har väntat på sin cykel sen vi kom hit. Nu är den äntligen här.


Hasse var ute i Cyberjaya idag for att träffa studenter så han hade lite sovmorgon, han blev hämtad vid 9 tiden, så vid lunch kunde jag hämta Elsa och Amanda med bil. Det är ett helt projekt. När man kör in genom bommarna i det huset så måste man tala om var man ska göra och så skriver de upp bilnummret och stryker det när man åker ut. Det finns en upphämtningsplats där man kan stanna med bilen och springa in och hämta barnen. Det är värsta kaoset där vid hämtningstid. När man kommer in så står rektorn och hälsar på en "hello mrs Molin" och säger till personalen vems förälder som kommer och så går de och hämtar barnet. Vi svenskar gillar inte det där så vi brukar kliva rätt in och det har de vant sig vid. Det var inte lätt att sen ratta sig ut genom detta kaos men det står även där vakter som lotsade mig igenom.

Idag kom maiden hit och strök och lagade middag, vilka vanor man börjar få.

Hampus var så nöjd idag för han hade uppspelning i blockflöjt. Han har blivit värsta proffset och fick A+.

Emma har fått sina första omdömen och hon hade lyckats att få A i några ämnen trots att hon just börjat. De sätter betyg på alla barn även de yngre.

På kvällen var Amanda och jag ute och cyklade på taket, där de finns en bana att hålla till på. Lite vingligt var det men det gick bättre och bättre. Efteråt tog hon ett dopp i poolen för hon var genomsvettig.

4 kommentarer:

Sara B sa...

Hej Molins!
Marie, vi är många mammor här som är avundsjuka på ditt liv just nu. Varför kommer ingen och lagar mat här? Man får vara glad om man hinner värma en "Billys" åt ungarna ibland i all stress. Grattis till flöjtbetyget Hampus, men Peter blev lite orolig att du bytt klubban mot flöjten. Ha det bra så länge.

Anonym sa...

När jag gick i läroverket så var A absolut topp. Hur lyckades Hampus med A+, spelade han en Mozart sonat? Maiden nr 2 har problem med lingonsylten (korvarna) vi får packa i en plåtburk eller finns det någon bättre ide?

Andreas sa...

Hej fam Molin Andreas I Åbyggeby här. Det verkar inte gå någon nöd på er. Ett evigt glassande i poolen ha ha ha. Annat här i Norra Å fyra grader varmt och tokblåsigt. Så har vi ju brynäs som måste vara ett av sveriges sämsta hockeylag just nu. Med dessa två meningar måste ju eventuell hemlängtan försvunnit direkt. Fast Hasse måste nog hem och klippa gräset snart,nästan ingen snö kvar. Jag har köpt en dator nu så man kan ha koll på er men man är ju inget datasnille så om ni läser detta har ju jag lyckats göra rätt. Ha det bra hälsar Andreas Moa och Elin

Anonym sa...

Hej Marie,Hasse,Emma,Hampus & Amanda!
Äntligen har jag lyckats komma underfund med hur en blogg fungerar (hoppas jag..);-) ! Med hjälp av Erika lyckades jag fatta att jag inte behövde göra en egen blogg för att se er..! Hade även fel adress, men nu kan jag ta del av ert äventyr i er nya vardag, så långt från Svedala. Jättekul att läsa om hur ni har det, även om jag bara hunnit skumma igenom bloggen ikväll, eftersom det är min premiärdag på er sida. Men jag ska ta mig tid att läsa allt, spännade!
Låter som om ni, trots hemlängtan, har det bra och börjar komma in i lite rutiner även där borta. Måste kännas skönt att få möbler hemifrån och få skapa lite mer egen hemkänsla.
Jag skulle gärna vara med om ert äventyr, härligt att ni vågar!
På återseende, var rädda om er!
Många kramar från Mia med familj