tisdag 26 februari 2008

Måndagen den 25 februari

Måndag igen.
Man kan inte dricka vattnet i kranarna så vi har en automat som de kommer och fyller på när vi ringer, så imorse kom de med 5 flaskor. Har lärt mig nu att man ska be dem ringa en stund innan, annars så säger de att de ska komma en tid men kommer alltid senare så man får vänta.
Hämtade Amanda vid lunch, vi åkte buss hem så imorgon ska hon få åka ensam.
Inför Emmas resa så måste hon betala resan till skolan. 10 Usd till visa och 150 000 rupier till flygskatter och sen själva resan i ringit. Nu har ju inte vi alla valutor bara ligger hemma och väntar, utan nu krävdes det att ta sig till ett växlingkontor. Tänk vad allt är enkelt hemma, då åker man till konsum och tar ut pengar och betalar.
Sagt och gjort när Hasse kom hem så frågade man lite snällt om han kunde tänka sig att åka och växla pengar, men det hade han ingen lust till. Kör du, det går väl bra, var hans svar. Okej. Närmaste växlingskontor fanns vid Ikea och dit har jag kört 1 gång med Hasse. Tror ni att jag hittade? Jag körde fel redan från mont Kiara, hamnade i bilköer och var på väg in till stan. Helt fel håll. Till råga på allt så började bensinlampan blinka, och jag hade ingen aning var jag var.Tårarna var inte långt borta vill jag lova. Tillslut så lyckades jag hitta en skylt med ett namn jag kände igen så jag kom hem igen bakvägen och fick börja om igen. Första tanken var att ringa Hasse men lite stolthet har man ju så jag körde iväg igen.
Lyckades komma hem igen med pengar och när jag ändå var på IKEA så köpte jag lite marabou mjölkchoklad och ballerinakex. Gissa om jag blev populär när jag kom hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu sitter maid nr 2 på planet, planet gick i alla fall 12,30 prick. Kolla att hon ställt fram klockan så det inte blir fukost till lunch. Hon har tänkt sig 30 ringit i timmen, men jag tror det är förhandlingsbart.
Krama henne från mig.

Anonym sa...

Tuff sonhustru jag har fått, hur ska det här sluta, det är bara att lyfta på hatten o gratulera från att köra på byvägarna i Åbyggeby till att ge sig ut i vida världen o ratta omkring som en världsstjärna i en jättestad. "Det är som att sätta en smålänning på en öde ö och hon klarar sig själv" PS. Jag är så glad för att just du är min sonhustru.