fredag 29 februari 2008

Torsdagen den 28 februari

Amanda och jag gick till dagis medan mormor tog sovmorgon. Sen var det slut på friden, mormor hamnade i gymmet på gåbandet. Riktigt svettigt blev det. Simmade lite sen lite i poolen och sen fick hon vila.
Idag och i morgon kommer barnen att sluta tidigt i skolan pga parent-teacher meeting, typ kvartsamtal med alla lärare.Idag så hade highschool sina. Hade ingen aning hur det går till men när jag frågade på expedotionen sa hon går till gymnastiksalen kl 13. Okej. När man kommer in där så sitter alla lärare utspridda i salen med bord och stolar omkring sig och med ett papper på bänken där det stod vad de hette. Jaha, vilka är Emmas lärare av alla dessa????Ingen aning.
Tillslut så fick jag fråga och då talade någon om att man kunde hämta scheman vid expeditionen, och på det stod de ämnena och vad alla lärarna hette. Man fick sen sätta sig vid de lärarna man ville prata med. Jag behövde oftast inte presentera mig för de sa "oh, you are Emmas mam I can tell." Alla lärare hade gott att säga om Emma, det är ju svårt att bedömma henne efter så kort tid, men hon kämpar på trots att hon tycker att det är pest.

Idag var det inget vidare väder, regnigt och åska, ganska svalt och skönt faktiskt. Det var nog inte vad mormor önskade sig men vi tyckte det var helt okej.
På kvällen var vi på marknad ner på torget, lite sent så det mesta av frukten och grönsakerna var slut.Mormor hittade en väska förstås.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håll i mormors plånbok

Anonym sa...

Sveriges typ av utvecklingssamtal låter bra mycket enklare. Nåt för mrs Molin att försöka införa kanske?
Jag som älskar åska blir ruggigt avis då jag hör att ni har åskväder i stort sett varje dag. Här har vi nästan vår. Men i morrn ska det bli vinter igen lovar smhi. Suck....vill inte ha nå mer snö....blir bara isgator.
Krama alla....

Anonym sa...

Stora kramar till vår Emma som har tagit flera steg upp på den långa stegen, bra kämpat. Att du skulle bli omtyckt visste vi innan.