söndag 10 februari 2008

Söndagen den 11 februari

Det blir så sena kvällar att vi sover bort hela förmiddagarna. Frukost nästan vid lunch.
Hampus och två grabbar dök upp vi 12 tiden och hade bestämt att Hasse och dom skulle åka till en leksaksaffär inne i stan där de säljer radiostyrda grejer billigt. De hade med sig en GPS som Hjalle lånar utav sin pappa. Tror de inte att vi hittar här eller?
Satelliterna var inte på vår sida så vi körde inte rätt i alla fall. Tillslut började man höra från baksätet:
kan vi inte parkera här och ta en taxi?
när vi åkte här sist så tog det bara en kvart?
vi åkte inte den här vägen sist vi var här,
kan vi inte äta på macdonalds medans pappa sitter här i bilkö ( oj det var min kommentar).
Hasse höll god min för vi hade ju sällskap i bilen, och då får man räkna till 10 innan man öppnar munnen.
Vi kom i alla fall fram till Time Square tillslut, ännu ett mega stort köpcentrum ( hur många har de egentligen) 7 våningar högt var detta.
Det fanns tom ett nöjesfält INNE i köpcentrat med berg och dalbana m.m.
Hampus hade inte allt för svårt att övertala sin käre far att köpa både en radiostyrd båt och en helikopter. Det var ju sååå mycket billigare än hemma. Tror ni inte att han hittade Billa bong shorts här också, han fick ett par till för de shortsen som han köpte på Pangkor visade det sig att det inte stog Billa Bong på utan Billboard, och det är ju INTE samma sak.
Det var ganska roligt att shoppa där för det var faktiskt billigt. Amanda hon köpte skor för 20 kr och en klocka för 20. Hårspännen för 1 kr st m.m. Lunch på Macdonalds för 6 personer 100 kr .
Vi kom överens om att nästa helg får vi vara lite mer kulturella och gå och titta på någon staty eller besöka fågelparken som Hasse tjatar om men barnen vägrar åka till.
Vi skjusade hem alla barnen och Hasse och jag åkte och handlade. Då fick jag köra, men jag vet inte om det är så bra för Hasses hjärta. I parkeringshuset tror jag att det var så nära att han skulle be mig gå ur och låta honom backa ut.
På kvällen spelade vi en dubbel i badminton, vi lät killarna vinna för de är så dåliga förlorare. Bad i poolen sent på kvällen. Det blev en mysig kväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk va konstigt!!
Att Hampe hellre köper radiostyrda bilar och helikoptrar än kollar på fåglar....mysko...

Anonym sa...

Det låter bekant det där med kart-läsningen.Jag riktigt känner irritationen växa.Det verkar vara full fart på er tycker jag,är det i shoppingens Mecka,jag kommer att hamna?Det är verkligen kul att följa er via bloggen.
Ni får skriva önskelistor,så jag får veta vad ni saknar.Jag vet iallafall vad jag saknar och det är er allihopa.Puss på er!!

Jennie sa...

Hej Marie!
Har lunchat m Camilla O idag som tipsade mig om er sida!
Det är så att jag känner värmen inpå bara huden *fniss*
Vilket äventyr! Jag beundrar ditt mod...
Är inte lika äventyrlig av mig ;-)
Här har vi precis börjat vänja oss vid vår nya familjemedlem Lillprinsen har redan hunnit bli två månader!

Hoppas att allt är bra m dig & familjen!
Massor av kramar!
Jennie Soläng

Anonym sa...

Hej Marie!
Vi har så roligt när vi läser din blogg! Tänk att jag lär känna dej när du är på andra sidan jordklotet! Jennies Lillprins har jag inte sett ännu. Hej Jennie! Vägen mellan Furuvik och Bomhus går via Malaysia! Pratade om dej på jobbet idag (som så många andra dagar) "Hälsa när du skriver" så nu hälsar jag från alla. Ha det så bra! hälsningar Benita